podłącz vaga, sprawdź błędy.
Ładny i estetyczy montaż niefabrycznego radia
Zwiń
X
-
Ładny i estetyczy montaż niefabrycznego radia
Muszę w końcu ostatecznie rozwiązać sprawę radia w samochodzie. Spędzam w nim parę godzin dziennie i nie dość że obecne radio "nie gra", nie odtwarza mp3 to w dodatku jest okropnie zamontowane.
I teraz jest następująca kwestia... chciałbym zamontować radio nie oryginalne. Swing i Bolero grają słabo za to mają ogromny plus w postaci idealnego komponowania się z deską rozdzielczą. Z kolei za cenę Columbusa mam przyzwoite radio, wygłuszone drzwi, bardzo dobre głośniki i spokojnie starczy jeszcze na jakiś budżetowy piecyk.
Pozostają do rozwiązania dwa problemy:
1. Estetyczny montaż - znalazłem na stronie Skody ramkę AZO 600 002
Wybierz Oryginalne Akcesoria dla swojej Škody i podnieś jej praktyczność lub podkreśl jej styl. Zobacz ofertę tutaj!
Czy ktoś może ma to u siebie zamontowane? Rozumiem że oprócz tego zestawu do montażu muszę kupić jeszcze inną plastikową ramkę bo ta standardowa będzie miała za dużą "dziurę"?? A jeśli tak to czy dostanę tą odpowiednią w takim kolorze jak reszta listew w Mincie?
2. Drugi problem jest równie ważny - zależy mi żeby radio automatycznie się włączało po przekręceniu kluczyka i gasiło po jego wyjęciu. W salonie powiedzieli mi że w przypadku radia nieoryginalnego nie da się tego zrobić. Jednak ASO wie tyle co nic i dlatego pytam się Was- da się to jakoś obejść?
Będę wdzięczny za pomoc i oczywiście przedstawię efekt niezależnie którą drogą pójdę
-
-
dudek_t, co do punktu drugiego to w przypadku gdy podłączysz radio zgodnie z instrukcją tak właśnie będzie się działo - zgaśnie jak wyłączysz kluczyk i włączy się gdy przekręcisz go ponownie. problem w tym że do podłączenia radia potrzebne jest podłączenie zasilania "po stacyjce" ale w kostce oryginalnego radia nie ma takiego kabelka (na którym napięcie ginie po wyłączeniu zapłonu) i musisz go sobie gdzieś dodatkowo znaleźć...ja miałem sprawę łatwą bo miałem taki kabelek przeciągnięty ze skrzynki bezpieczników (miałem to zrobione w ASO bo auto kupione było z nieoryginalnym radiem, potem kupiłem Streama no i po jakimś czasie go wywaliłem) kiedyś było o tym wspominane - chłopaki z forum wyczaili gdzieś taki kabelek (gdzie prąd pojawia się po przekręceniu kluczyka) w kostce zasilania panelu klimatyzacji. jak podłączysz w ten sposób (zasilanie po stacyjce no i pamięć radia pod stałe zasilanie) to radio będzie włączało się wraz z zapłonem ale niestety nie będzie działało na postoju gdy masz wyjęty kluczyk. Co do punktu drugiego to ja mam ramkę którą mi dali w Skodzie ale jestem prawie pewien że to jakiś szit (taki jak na allegro sprzedają) bo materiały są kiepskie i jest średnio dopasowana...ale ta którą Ty znalazłeś jest o wiele ładniejsza (ciekawe ile taka kosztuje???). jeżeli ją kupisz to ona redukuje wielkość otworu tak że otrzymujesz 2 otwory prostokątne jeden nad drugim (w jeden wsadzasz radio a do drugiego w zestawie powinna być taka półeczka która ci z tej drugiej dziury zrobi schowek) tak więc jak już byś kupował to by był komplet i nic więcej już by nie było potrzebne. Co do koloru to jestem na 99% pewny że są tylko czarne.A w upalne dni...Honda CB 750
Komentarz
-
-
Skowron, a więc jednak da się podłączyć te zasilanie tak żeby radio się wyłączało... tak coś czułem że ASO kręci bo przecież nie może być w tym wielkiej filozofii. Ja na obecną chwilę też mam jakiś szit który dostałem w skodzie i wygląda to po prostu fatalnie.
Jutro postaram się dowiedzieć o koszt tej wnęki AZO 600 002. Jednak oprócz tego będę pewnie potrzebował ramkę, tą którą się wymienia np. podczas zmiany Swinga na Columbusa.
Panowie, a czy ktoś wie dokładnie skąd wziąć ten kabelek do zasilania "po stacyjce"? Skąd go "pożyczyć"?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6Zamieszczone przez dudek_tczy ktoś wie dokładnie skąd wziąć ten kabelek do zasilania "po stacyjce"? Skąd go "pożyczyć"?
Nexus6, a Ty jak masz zamontowane radio?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudek_tZamieszczone przez Nexus6Zamieszczone przez dudek_tczy ktoś wie dokładnie skąd wziąć ten kabelek do zasilania "po stacyjce"? Skąd go "pożyczyć"?
Nexus6, a Ty jak masz zamontowane radio?
moja instalka audio: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19868
i samo radio:
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudek_ta więc jednak da się podłączyć te zasilanie tak żeby radio się wyłączało
Zamieszczone przez dudek_tJednak oprócz tego będę pewnie potrzebował ramkę, tą którą się wymienia np. podczas zmiany Swinga na Columbusa.
Zamieszczone przez dudek_tPanowie, a czy ktoś wie dokładnie skąd wziąć ten kabelek do zasilania "po stacyjce"? Skąd go "pożyczyć"?
[ Dodano: Sro 06 Sty, 10 13:47 ]
Zamieszczone przez Nexus6profesjonalnie bierze się z CAN Busa, są moduły do wpięcia w magistralę
Nexus6, tak przy okazji zapytam...widzę że ty masz w Swoim aucie chyba taką oryginalną ramkę montażową o której pisze dudek_t, tak? wygląda o niebo lepiej niż moja.A w upalne dni...Honda CB 750
Komentarz
-
-
Byłem w ASO w Białymstoku... i co? Jak zwykle nic
Najpierw zostałem poinformowany o następujących rzeczach:
1. Nie oryginalne radio (tuner radiowy) nie ma prawa działać w Octavii II FL, Pan fachowiec nie potrafił powiedzieć dlaczego ale motywował to "to przejedź się z Białegostoku do Warszawy, połowę drogi będzie szumiało". Po poinformowaniu go że posiadam nieoryginalne radio i wszystko działa idealnie zostałem posądzony o kłamstwo i zwyczajnie wyśmiany.
2. Nie ma czegoś takiego jak oryginalna ramka do nieoryginalnego radia. Dopiero po pokazaniu na stronie skody o co mi chodzi Pan zrobił wielkie oczy i uszłyszałem "musieli to wprowadzić w roku modelowym 2010" :lol:
3. Gdy już odnalazł tą część w swoim tajemniczym komputerze stwierdził że do minta nie da się tego zamontować ponieważ samochód nie ma nawigacji i jest tam inna ramka. Powiedziałem że właśnie chcę kupić tą ramkę...
4... niestety to nie jest takie proste ponieważ wg. pracownika serwisu nie ma jeszcze tych ramek do Octavii po liftingu i można kupić tylko do wersji przed liftingiem
że tak powiem... no rzesz ur.wa twoja mać... przecież to woła o pomstę do nieba...
Na koniec dostałem radę żebym kupił oryginalne radio na allegro "za góra 500zł jest pełno", zainstalował i wtedy na pewno będzie działać i pasować owiesic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudek_tPan fachowiec nie potrafił powiedzieć dlaczego ale motywował to "to przejedź się z Białegostoku do Warszawy, połowę drogi będzie szumiało". Po poinformowaniu go że posiadam nieoryginalne radio i wszystko działa idealnie zostałem posądzony o kłamstwo i zwyczajnie wyśmiany.*************
Tłumaczenia, kursy językowe i korepetycje j. angielski.
Rabat dla OCP
www.primusal.pl
[email protected]
*************
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudek_tByłem w ASO w Białymstoku..
Hahahahahahahah Tam pewnie nawet nie wiedzą, że skody sprzedają. :P
A co do radia, to każde zamontujesz stosując tą ramkę, tylko separator musisz mieć i kostkę-przejściówkę.
Ja w mincie zrobiłem inaczej. Żeby nie kombinować z jakimiś ramkami, które i tak wyglądają jak pół dupy zza krzaka kupiłem ori radio Melody na CD. Podłączenie banalnie proste (tylko wpięcie kostki) wprowadzenie PIN-u i działa. I wygląda normalnie. Tu masz opisane z fotkami po montażu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28170Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
dudek_t, dodam że też mam problem z podłączeniem swojego niefabrycznego radia. W komplecie z radiem dostałem przejściówkę Fakra > ISO, która umożliwiła podłączenie auta do instalacji w O2FL, tak że działa (choć nie daje się włączyć przy wyłączonym zapłonie), miałem problemy z podświetleniem, ale podłączyłem się pod podświetlenie klimatica. Ostatnio okazało się jednak, że radio potrafi od czasu do czasu pobierać na postoju ponad 200mA, co po 3-ech dobach spowodowało rozładowanie akumulatora. Przechodząc do rzeczy, zamierzam przeciąć dwa kabelki opisane w przejściówce Fakra > ISO jako CAN+ i CAN- i pociągnąć "analogowo" zasilanie jak do normalnego radia. Mnie jednak tak wkurza fakt, że aby słuchać radia na postoju muszę mieć włączony zapłon, że po konsultacjach z kolegą kowal 2002, doszliśmy do wniosku, że + po stacyjce można spróbować podciągnąć od oświetlenia schowka, na którym zasilanie jest cały czas, do momentu zamknięcia auta centralnym zamkiem. Cały czas czekam na lepszą pogodę, aby zająć się radiem, w tej chwili mam wyjęty bezpiecznik od radia . Wolę nie mieć działającego radia, ale odpalić rano samochód :roll:
Komentarz
-
-
lepicky, w sumie nawet był podobny, tylko trochę tęższy :twisted:
alfee, rozwiązaniem po najmniejszej linii oporu był by zakup jakiegoś oryginalnego radia ale albo nic sobą nie oferują albo są bardzo drogie - Columbus. Zależy mi na jakości dźwięku ( jak na totalnego amatora) i wolę kupić jakieś radyjko powiedzmy Alpine, wygłuszyć drzwi, zamontować jakieś przyzwoite głośniki. Wyjdzie mniej więcej jak za Columbusa a przypuszczam że będzie dużo lepiej grało.
A wiecie może czy do Swinga, Bolero czy Columbusa da się podłączyć wzmacniacz zewnętrzny?
Komentarz
-
-
Podłącze sie do tematu.
1.Jak dobrac sie do kostki zasilania panelu klimatyzacji. Mam o2 fl mint tsi. Wiec nie jest to climatronic tylko chlodziarka ale zasilanie chyba takie samo. Czy musze rozbierac/wyjmowac wszystkie pokretla? Czy dostane sie przez otwor do montarzu radia/pulki pod radiem-jakies kabelki tam leca?
2.Jak nazywa sie ten moduł do wpięcia w magistralę? Nie bardzo mogłęm znaleźć cos takiego na allegro?
Komentarz
-
-
koledzy może zamiast kombinować to nie lepiej kupić coś u Chińczyków? Ja ściągałem do Outlandera bo Octa już swoje lata ma i nie będzie rozwijana. Ale do Octavii też są http://www.rofaudio.com/product.asp?...=2&class2id=30 lub u pośrednika http://www.ipmart.com/main/browse/Ca...7.php?cat=8227
Komentarz
-
Komentarz